Värsta ritten någonsin..

Asshw i stallet igår var det så jävla läskigt.
Jag och Elin red ut, så skulle vi rida runt galoppbanan, jag red med en barbacka sadel och elin red med voltigejord.
Sen när vi hade ridit runt halva banan så han det bli mörkt. Vi bestämde oss för o rida hem. Sen såg vi att det var dimma typ överallt. Ja bah okej hästarna får gå i viken gångart dom vill genom dimman. Först började dom trava sen galoppera o sen helt plötsligt började dom skena (När hästen är rädd  och bara springer skifort, man får inte kontakt med den och det är livsfarligt och ramla av.)  Då gick barbackasadeln som jag hade sönder, och ja fick inte stopp på hästen. Om jag hade ramlat av hade det varit livsfarligt för jag hade dunsat ner as hårt på marken och blivigt sparkad, men nu ramlade jag nt av. Sen fick vi stopp på hästarna och ja höll på med sadeln o kolla vad de var som gick sönder, sen sa ja t Elin att det kändes som ngn kollade på oss, hon bah nej de gör d nt, sen började ja med sadeln igen o då kolla hon upp mot skogen och så såg hon en människa stå och stirra å oss. Elin bah Sanna det står ngn o stirrar på oss i skogen, så stog han o kollade 5 m in på oss sen blev ja klar me sadeln då börja vi gå mot han och då kutade han upp i skogen Det var skitläskig. Sen gick vi upp till stallet skitfort, det var dimma överallt och vi var skiträdda. Sen kom mamma och hämtade oss i stallet. Men nu orkar ja nt skriva mer, pusshejdå / Sanna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0